söndag 27 mars 2011

Borde jag lägga dem där?

Rensade köksskåpen igår. Hur många vinglas borde man ha egentligen?
Plockar ut 6 st, handmålade, i Egyptisk teknik, på sandblästrad kristall. Vackra!
Har dock aldrig använt dem så flitigt. Ibland är man så rädd om saker att man drar sig för att använda dem!
>Jag kan ju sälja dem; någon slant kan de nog ge, och så blir de använda!

Fotograferar dem och packar sedan ner dem i en kartong, åtskilda från varandra med bitar av papp.
>Borde jag lägga dem där på köksbänken? Cinco kanske drar ner kartongen... Nä, jag håller koll.
Inte många minuter senare är jag upptagen med annat, och gläder mig i att Cross finner glädje i att vara med mig i mina göromål.

"Kras-klirr"... Tusen skärvor; Cinco-Den Skyldige!
Maken ger sin kommentar: Inte mycket att sälja nu!
Nej, verkligen inte-två vinglas kvar, och inga sålda.
Borde jag ha lagt dem där? Cinco gav mig svaret.

Borta - finns inte mer...