onsdag 20 juli 2011

Skott

Idag var vi på BK´s plan. Vi hann bara öppna bakluckan så small de av ett skott. "Ingen rädder för skotten här".
Sen gick jag och Cinco ut på plan och tränade vid sidan om när de andra fortsatte med skotträningen. Cinco låg och satt kvar under skotten.
Fritt följ gör han så fint.
Börjar ställa lite högre krav på Junioren nu, att han skall hitta till sidan utan större hjälp. Lika stor övning för oss båda. När jag är otydlig försöker han alla andra trick, kontakt eller lägger sig ner...
Jag försökte mig på fot-förflyttningar med små steg. Cinco fick tillslut till en fin förflyttning av ändan med endast små myrsteg med bakbenen!
För övrigt så testar Junioren mig, vad som går för sig och inte. Ibland är jag faktiskt för "snäll" och låter han göra si eller så; kanske typiskt för en förstahundsägare, och kvinnofolk dessutom...