onsdag 17 augusti 2011

"Får dom hälsa?"

Jag var förvånad över att frågan kom, och jag kanske svarade torrt tillbaka: att det rådde hälsningsförbud på pojken.
Innan mötet hade båda hundarna uppmärksammat varandra - sådär mer än vanligt. En bit ifrån hörde jag ett dovt morrande från den mötande hunden. Jag kortade kopplet och hade sikte på att passera förbi utan att något skedde.
Och då stannade de mötande upp och ställde frågan... - jag var totalt oförberedd!
Då de mötande accepterat mitt torra svar och började gå blev deras hund tvärarg, spottade och fräste med utfall!
Cinco var minst lika förvånad som dom och stod stilla i stel fundering... Han agerar aldrig med aggressivitet, endast med lekinvit eller studerande blickar.
Jag kände mig nästan lite generad för deras hunds uppträdande, varför såg inte de det som jag såg?