lördag 10 december 2011

Förhinder!!

Såsom livet är, med oväntade händelser lite då och då, så har förhinder uppstått till utförandet av lydnadspasset idag.
Med Matte har jobbat natt och är halvt okontaktbar... så får vi skjuta uppvisandet till en mer läglig dag.

Men en teoretisk uppvisning skall vi allt ordna till:
1. Platsliggande: Cinco skulle se på mig som om jag var helt från vettet om jag bad honom att lägga sig ned ute i det väder som råder utanför, samt att han utför momentet utan andra hundar... Han skulle säkerligen stanna kvar, men snabbt sätta sig igen.
Poäng: 6 Koeff 4. = 24p

2. Tandvisning: Hoppsan; ingen domare som kan utföra detta obligatoriska moment! Matte får helt enkelt kolla själv: det skulle gå: inte helt grundligt, det räcker inte Cinco´s starka integritet till.
Poäng: 5 Koeff 1. = 5p

3. Linförighet: Utan problem! Om han nu inte är i sitt ofokuserade läge, vilket han bestämt skall vara ibland.
Poäng: 8,5 Koeff 4. = 34p

4. Läggande: Hoppsan! Var detta ett moment som ingick!? Tja, skulle vi utföra det, tror jag det inte skulle se nå vidare ut.
Poäng: 0 Koeff 2. = 0p

5.Inkallande: Helt självklart! Bara rus! Förmodligen gör han ett eller flera ärevarv innan ingång, beroende på hur långt ifrån jag står.
Poäng: 9 Koeff 2. = 18p

6. Ställande: Tja, knepigt här, det bästa är ju om även Jag stannar...
Poäng: 5 Koeff 3. =15p

7. Apportering: Hejsan svejsan! - Den tar vi sa tjuven. Men att bara hålla den, varför det? Jag kan minsann vicka på huvudet å snegla upp i luften, samtidigt!
Poäng: 5 Koeff 1. = 5p

8. Hopp över hinder: Ytterligare ett problem! Vi har nämligen inget hinder att utöva momentet på... Men vid hopp; inga problem!
Poäng: 8 Koeff 2. = 16p

9. Helhetsintryck: Fantastisk likaväl som katastrofal!
Poäng: 7,5 Koeff 1. = 7,5p

Totala poäng: 102,5p