måndag 16 april 2012

Att "Göra en Cinco"

Alla borde kunna "Göra en Cinco". Det är egentligen ganska så lätt!

Pratar någon med dig? - Totalignorera! Så länge det bara går; avslöja inte för mycket med öronen att du verkligen hör vad personen i fråga säger till dig!
När du slutligen ger personen din ögonkontakt: titta då som att du är helt oförstående till varför personen överhuvudtaget står där.

När du är lite tung i ögonlocken av trötthet på morgonen, och Matte står vid köksbänken och förbereder sitt morgonfika, titta då på henne som att hon är helt, helt korkad. En så´n där blick som att: Du skulle bara veta...

Var motsträvig i de allra flesta situationer! Om nu Matte verkligen inte ger sig; var lite extra gosig och kryp upp i famnen på henne när tillfälle ges. Fjäska!

Hjälp Husse och Matte med fothygienen! Jätteviktigt! De verkar inte klara av att dit själva.

Ska det tas en promenad, bara sådär, och ropar Husse eller Matte på dig? Stå kvar, blickstilla, vrid och vänd på huvudet för att höra bättre, men stå kvar... Ge dig tid till att fundera. Är det verkligen något dom vill mig därborta? Nää, säkert? Jag känner mig lite osäker på om det verkligen är mig dom menar. Jag avvaktar så får vi se...

Sova, sova, säng, säng, säng! Valsa runt som om du var den största hunden i hela världen, större än en Grand Danois! Hur många varv du väljer är valfritt, men INTE mindre än sju... Om Matte inte fattar att jag helt enkelt inte får plats i fotändan av sängen - stanna då upp och glo på henne med en öronbedövande tysthet! Då makar hon på fötterna och jag kan äntligen få plats!

Om någon/något verkar intressant; avslöja inget förrän du gör ditt kast fram emot föremålet/personen. En liiiten risk finns här att Matte blir väldigt arg! Men hon måste snart inse, att dom där kottarna, helt enkelt måste tas med ren och skär överraskningsförmåga!