torsdag 15 november 2012

"Det är inte hans fel".

Uppfostran...?
Matte brukar påstå att Detta elände till bångstyre har varit Husses verkan till 50 %. Jag har nu förstått att så inte är fallet!
- Du har varit med och uppfostrat Den där hunden!
- Älskling, han är helt och hållet Din! Jag har haft fullt sjå med att lära Dig att hantera honom, så jag har helt enkelt inte haft tid att fostra honom.
Och det är faktiskt sant! Jag har funderat över varför Cinco "blev som han blev", om nu Husse kunde hundar så bra? Det behövdes en lektion på plan:
- Titta vad fint han går med mig! - säger Husse och räcker sedan över kopplet till mig. - Jag har aldrig några problem! Cinco är jätte duktig! Tänk positivt; det är inte hans fel!
Det var nog det roligaste jag har hört! Att det går dåligt - det är inte hans fel! HAN är ju jätte duktig! Det är Matte som är kass...!
Hur svårt det än kan vara att se sina egna fel och brister ibland, så är nog andra själar, människor eller hundar, perfekta speglar till att hjälpa dig att se dina brister!

Med nytt bagage och visshet i att "det inte är hans fel", övar matte vidare, med att vara t-y-d-l-i-g, utöva ledarskap byggt på förtroende, vara KONSEKVENT, och förbannat ROLIG!

Cinco i Fritt följ.

Crazyface!

Kindbubbla