måndag 14 november 2011

Fjorton och 14...

Ja, idag blir han 14 månader, Den Stora Vargen!

Igår kväll tog jag mig för att göra veckans kloklippning; Cinco blev JÄTTE ARG!
Han tog i så fruktansvärt med morr, ljud och hårda tänder, att min rädsla höll på att komma tillbaka...men jag vet att jag inte får ge mig...

Efter tredje "bråket", bet jag honom lite i nosen, och då gav han sig. Maken hjälpte till att analysera situationen: eventuellt har mitt smek efter kloklippningen lagt grunden till detta; förändringen låg i att mysa under tidens gång, klipp, klipp, myyys, klipp, klipp, myyys...avsluta, resa sig, och gå iväg när det är klart.

Så vi har övat efter detta kalabalikutbrott! Han känner sig trängd, vi behöver ha yta runt om! Vi har flyttat myset från hallen till vardagsrummet; lite godis och mys och kloklipparen framme med lite knackande på klorna, det har gått bra...