söndag 13 november 2011

Tretton? Jo, men inget negativt.

Repetition av passivitet skedde igår kväll då det var vår tur att stå värdar för gäster. Denna gång gick det mycket bra, och Cinco och jag genomförde ett moment till publik!

På förmiddagen idag åkte Cinco och jag upp till klubben; vi körde framförgående, linförighet och hopp över hinder. Fokuseringen var ju såklart inte den bästa, det finns ju andra ekipage som måste kollas in... men Matte hade garderat sig med rolighet, tro det eller ej! Vi gick till skogen, bakom klubben, och tränade kontakt. Matte klarade av roligheten och vi stärkte kontakten!

Mamma Marie och jag har diskuterat strumpbelöning, och jag stoppade ner ett par rosa i byxfickan inför träningen...tänkte om...och tog en udda lädervante, den kanske håller längre än en strumpa?
Nja, den höll inte. Men roligt hade vi, även utan vante, bara Cinco och jag.
Det är härligt att ha en boxer som nafsar lekfullt i ens öra, visst blir man rufsig, men det är en obetydlig biverkning.