fredag 27 januari 2012

Träning i ridhus gav insikt

Läktarplats, Husse & en kamera med videofunktion.
Matte på plan och "beredd".
Efter detta kunde jag konstatera den hemska, men ändå logiska insikten, att Cinco är duktigare än vad jag är!
Det här visste jag ju såklart, innan. Men det blev så ohyggligt uppenbart på film!

Det var faktiskt mycket nedslående, och en knäpp för självförtroendet, att se vilken kapacitet och mognad Cinco uppnått, utan att jag mötte upp honom på hans nivå!
- Vilken otroligt duktig hund jag har!

Nå, med den insikten, så har jag något att konkret bygga vidare på...
Samtidigt var det så skönt att Cinco "inte sade till mig" hur kass jag var, han är alltid så glad å go!

Skog å sök:
Hela gänget "sök-gruppen" gjorde en räd och avverkade rutor på torsdagsförmiddagen. Också här är Grabben enormt frän!
Bra fokus, lycka i söket, vet vad han skall göra (plus en eller flera boxer-race-loovar), och kommer tillbaka med rulle och påvisning, vilket vi börjat introducera nu.

De enda hjärnceller som skall slipas, det är Mattes, så hon vet vad hon gör, där mitt ute i skogen, och inte berömmer fel saker.