lördag 28 maj 2011

Tack snälla Bänkfarbror i parken!

Cinco och Matte tog en tur i parken. En så´n där park med tulpaner i (se senaste Status). 
Tigern passade på att ta en knipsande tugga medan Matte fotade några av de andra, 
kvarvarande blommorna...


Teamet: "Cincoochjag" promenerade i den vackra solen,
och Cinco söp i sig dofterna av natur och tidigare passerade doggar.



Så kom vi till en parkbänk som var mycket suspekt i sina dofter:

- Här var det minsann inte helt rent!

- Hmm, påminner om...

- Nja, inte riktigt säker.. Kanske...he he, om Matte bara visste vad jag tänker på!

- Njää, börjar känna mig rätt så nöjd nu.

- Bara en sista koll!

- Men vad kan det vá egentligen?

Så kom vi till fontänen, den var starkt inbjudande till att kanske/eventuellt ta sig ett dopp i.

- Ett blad! - Matte, får jag?

- Men, vad är det där för en liten en egentligen?

Tassavtrycken avslöjar dig!

- Ser svalt och rent ut; Matte, får jag?
En vovve med svans

- Tur att pinnar finns, smulor skall ni bli!

- Nu tycker jag att vi sett allt.

- Gå nu!?

- Solen tar mer än man tror!

- Gå? Nu!?

- Ååh, måste vi vá kvar?

- Pass på, här kommer Cinco Baloba i egen hög person!
 I parken satt en man och gav kommentaren till yster valp: Den har en egen vilja den där! Cinco fick hälsa och kröp upp så fint och myste i mannens famn.
Han fick mycket beröm för att vara en så´n GLAD valp! Mannen viskade lite busigt i Cincos öra, och då blev han "Yippi" -yster; rusade runt och boxades och var så otroligt lycklig!
Matte samlade koncentrationen och fick gossen att sitta, och så vände vi om och började gå hemåt. Bakom kom en dam i kappa och angav en förmaning: 
- Jag vill se han sitta igen
- Han är en hoppig valp på åtta månader, säger jag förvånat över tilltalet.
- Men jag vill se om han lyssnar till dig igen och sitter!
Jag vänder mig om, förbryllad och fortsätter med yster GLAD-glad valp, hem igen. Jag samlar ihop Cinco´s koncentration lite längre fram, och visst KAN han sitta damen! HAN lyssnar! Men det är JAG som avgör om han skall sitta eller inte...Ha ha ha!