söndag 12 juni 2011

1 dag kvar...

...och vädret var fint vilket inbjöd till idéer över dagaktiviteter.
Göteborg fick locka med Slottsskogen där vi strosade runt med valparna stramt framför oss i sina styp; de fyllde inte riktigt sin funktion under den promenaden...
Änder, ankor, sälar, pingviner, hjortar, getter och får - dofter och syn för hundarna!
Kanske en dos av upplevelse för mycket - när Cinco är trött börjar han jaga kottar.
Så här går det till:
- De fångas med tassen, rullar undan och skall med all kraft fås tag i igen! Han kastar sig ut, hänger med ALL kroppstyngd i slutet av kopplet och slukar i sig kotten i kindomfånget, om nu inte Matte lyckas få tillbaka hävstångskraften på sin sida kopplet och börjar dra honom där ifrån - då slänger han ut med båda framtassarna och försöker DRA med sig kotte, asfalt, gräs och barr, eller vad nu underlaget för tillfället råkar bestå av!
Resultatet blir att Matte släpar hunden efter sig, helt noll i uppmärksamhet och kommunikation mellan oss två vid sådana tillfällen.
- Kom nu så går vi, kom kom, låter en trött uppmaning.

I säng igen.
Lite mer förutseende denna gång - Jag fick täcke över större delen av kroppen. Men Jag försökte ändå skaffa mig mer benutrymme. Cinco tyckte jag störde honom när jag inte låg still, fattade vinken, bäst att snabbt somna om!