onsdag 22 juni 2011

Spindlar och småkryp

Cinco berättar:
- Matte är förbannat tråkig just nu! Hon går på sommarkurs och läser Flora och Faunistik. Larver med så och så många ben, spindlar har åtta och insekter sex stycken...Ha! Jag har bara fyra, och en svans som en skorpion. Matte, hon kryper omkring på alla fyra i gräset, och det hon tar, det får jag inte äta upp...jätte tråkigt. Håven får jag inte tugga på, inte dricka vattnet som hon samlar in alla larver och bläki bläki i.
- Jag fick förstås följa med ut på en exkursion, men vad hade jag för det? Bada lite fick jag - höll på att dra ner Matte i sumpen, ha ha, det hade hon gott kunna haft! Sen tyckte hon att jag var lite jobbig där jag stod och hoppade på mina två bakben - jag var ju tvungen att hålla koll på vart hennes kamrater försvann någonstans i den höga vassen! Då blev jag bunden vid ett träd. Jag säger bara en sak: MYGGOR!
- Nä, Mama Matte, skärpning! Ta ögat från luppen och pussa mina fladdriga kinder säger jag!