söndag 12 juni 2011

2 dagar...

...och vi stack iväg! Mot västra Sverige med dess logi.
Resan med hundarna gick problemfritt - inga åksjuka magar eller gnäll i burar - två valpar tryggt sovandes, med någon behövlig kiss & bajs rastning.

På besök hos Husses far och mor bjöds det på grillat. Tur att Mattes Lillebror följt med på resan - för han bjöd sina grillsmulor till gossarna!
Lilla grannhunden var inte så förtjust i de nya besökarna... Han kom moffandes på avstånd, vek av på vägen upp mot sin altan, ställde sig bakom glasväggen - och där kändes det tryggt att ge ifrån sig några protesterade skall!Dagen med umgänge blev en "intrycks-bomb" för Cinco och Cross, och de sov helt orörliga på golvets madrass tillsammans med Mama under natten.
En filt fick tjäna som täcke till oss då Cross hade bestämt att kissa in sitt revir på det ursprungliga täcket!
Men inte fick Jag så värst mycket nytta utav det ändå, för Cinco är 30kg tung, och hade somnat på en sekund i fotändan, och Jag hade bara lyckats få till mig filten i navelhöjd... Ålade mig nedåt några centimeter då och då under natten när Jag frös.
- Hade som tur var, Cross nära, som ett lvärmeelement.
Jag (Mama) tog och flyttade Crossen från den ena sovsidan till den andra, och när ingen reaktion följde var Jag tvungen att kontrollera om han fortfarande andades...!
- Vilken tur! En väldigt TRÖTT valp.